joulukuu 28, 2018

Muista toimittaa verokorttisi

Mihin toimitan vuoden 2019 verokortin?

Voit toimittaa verokorttisi meille kolmella eri tavalla:

1. skannattuna sähköpostitse (asiakaspalvelu@seuturekry.fi)

2. kopiona tai alkuperäisenä postitse (Sibeliuksenkatu 1 A 8, 13100 Hämeenlinna)

3. liitetiedostona Nextstaff-järjestelmään + tieto sähköpostitse tai palvelupyyntönä

Huom! Jos lisäät tai olet jo lisännyt verokorttisi Nexstaff-järjestelmän liitetiedostoihin, tee siitä ilmoitus vielä erikseen joko sähköpostitse asiakaspalveluumme tai Nextstaff-palvelupyyntönä. Tämä on tärkeää, sillä emme saa erillistä ilmoitusta lisätyistä liitteistä järjestelmän kautta.

 

Milloin minun tulee toimittaa uusi verokortti?

Toimita uusi verokorttisi Seuturekryyn palkanmaksuaikataulun mukaisesti. Palkanmaksuaikataulun löydät Nextstaff–järjestelmän Tiedoksi-välilehdeltä. Palkanmaksuaikataulusta näet milloin sinun tulee tallentaa tehdyt tunnit Serenettiin ja minä päivänä verokortin tulee olla viimeistään meille toimitettuna.

Uudet verokortit otetaan käyttöön 1.2.2019. Tammikuussa maksettavaan palkkaan käytetään vielä vuoden 2018 verokorttia, mikäli et hae muutosverokorttia.

 

Vuonna 2019 toimitaan yhdellä verokortilla

Verokortti uudistuu vuoden 2019 alusti alkaen. Verokortissa on vain yksi tuloraja koko vuoden palkoille. Kaikki työnantajat käyttävät samaa verokortille laskettua veroprosenttia.

Sivutulon verokortti poistuu, joten sama verokortti käy jatkossa kaikille palkkatuloille. Sivutuloille tai eri työnantajille ei enää lasketa eri veroprosenttia.

Ensi vuonna riittää, että työntekijä esittää verokortin tai verokortin kopion työnantajalleen (Seuturekry). Sähköinen verokortti riittää myös. Työnantajan ei tarvitse enää säilyttää työntekijän verokorttia itsellään.

 

Seuraa omia palkkatulojasi ensi vuonna!

Palkkatulojen seuraaminen on jatkossa työntekijän velvollisuus. Palkkojen kertymisen seuraaminen vuoden aikana on erityisen tärkeää, etenkin jos sinulla on useita työnantajia.

Lisää kiinnostavia tarinoita